fairydustfromlife.blogg.se

Vecka 18 <3

Publicerad 2014-09-07 10:24:43 i Dagbok, Graviditeten,

God morgon :)
 
Igår gick jag in i vecka 18! Spännande, ca 2 veckor kvar till RUL men vi såg ju bebis en snabb på ett extra UL förra fredagen eftersom de ville kolla igen då magen krånglat & jag var på akuten- för säkerhetsskull. Så nu känner jag mig inte så orolig faktiskt. Sett henne/honom tre ggr redan, vecka 8, KUB vecka 13 & i vecka 16 nu då. RUL görs sista dagen i vecka 19 :) Längtar & hoppas att an får se om det är en tjej eller kille därinne. Både jag & Marcus är ju rätt säkra på att det är en tjej, men vi får väl se! Spelar ju såklart ingen roll- men vi vill veta! :D
 
Sen vill vi ju veta hur stor bebis är nu. Sist de mätte på KUB så var vår lillskit lite mindre än vad den skulle vara enligt appen, så ska bli spännande att få se hur det ser ut nu.
 
Ja, magen den ser ju inte ut att växa så mycket ännu, men vissa dagar är den lite "större". Ja, i alla fall under senare dagen men alla mina veckobilder är tagna på morgonen för man ska kunna se en "riktig" skillnad. Men syns rätt mycket när jag ligger på rygg då magen som annars sjunker ner istället nu putar upp som en liten kulle :) Min lilla bula! <3
 
Vecka 18 (17+1) vikt: 61,4kg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sezzie

Hejsan! Stephanie heter jag & är 22 år & precis nygift. Gravid med vårt första barn nu efter sex års förhållande. Bor i Norrköping tillsammans med min man Marcus & vår chihuahua Chloé & våra katter Lynx, Onyx & Akilles. Jag är en träningsglad tjej som framför allt älskar att zumba! Sedan snart två år tillbaka äter jag dessutom LCHF. Dock är det lite svårt med både kost & träning nu när jag är gravid. Här i bloggen får ni läsa om min vardag, graviditeten, bröllopet, bebisförberedelser, inredning, djuren & mycket annat :) Hoppas ni får en trevlig läsning här på bloggen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela