fairydustfromlife.blogg.se

The sparkle in his eyes... <3

Publicerad 2014-09-17 12:09:07 i Graviditeten,

Igår hände det för första gången. Bebis sparkade så mycket i magen igårkväll att Marcus kunde känna små buffar från utsidan av magen. Som jag väntat på att han skulle få uppleva att känna bebis. Blev alldeles tårögd! Äntligen kunde vi dela känslan för en sekund, & det betydde så mycket. Själv känner jag buffar till & från, mer & mer för varje vecka som går. En underbar känsla som känns fantastisk. Har absolut inte vant mig ännu, tror inte jag kommer göra det heller. Så mysigt. Varje gång det rör sig kommer jag helt av mig med vad jag gör eller pratar om. Första rörelserna kände jag i vecka 15, men då var det mest fladdrande små, små rörelser. Nu buffas & knuffas det <3

Kan inte drömma om en bättre man som pappa till mitt älskade lilla knyte. Man kan verkligen känna hur mycket han älskar det lilla livet som växer i mig. Han pratar med magen, smeker & klappar. Ligger & myser med magen om kvällarna när vi ser på tv & det riktigt glittrar i ögonen på honom när han gör det. Ren, äkta kärlek <3 Han oroar sig & tar hand om mig. "Älsklig, du måste äta lite mer, tänk på bebis" vet jag att han sa om & om igen på bröllopsresan då jag hade problem med den turkiska maten. Han är så omhändertagande! Alla barnmorskemöten vill han med på, alla ultraljud & annat som rör lilla knytet. Min man är en underbar pappa, redan nu- vad mer kan man önska?

Vi älskar dig lilla bebis, dig har mamma & pappa skapat med kärlek <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sezzie

Hejsan! Stephanie heter jag & är 22 år & precis nygift. Gravid med vårt första barn nu efter sex års förhållande. Bor i Norrköping tillsammans med min man Marcus & vår chihuahua Chloé & våra katter Lynx, Onyx & Akilles. Jag är en träningsglad tjej som framför allt älskar att zumba! Sedan snart två år tillbaka äter jag dessutom LCHF. Dock är det lite svårt med både kost & träning nu när jag är gravid. Här i bloggen får ni läsa om min vardag, graviditeten, bröllopet, bebisförberedelser, inredning, djuren & mycket annat :) Hoppas ni får en trevlig läsning här på bloggen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela