fairydustfromlife.blogg.se

My weddingday <3

Publicerad 2014-07-30 15:49:22 i Bröllopet, Dagbok,

Hej kära bloggläsare!
 
Igår var det sex år sedan jag & Marcus blev ett par. Tre år senare den 29:e juli förlovade vi oss. Nu ytterligare tre år senare gifte vi oss!
 
Det var en alldeles underbar dag igår, jag hade inte kunnat ha en bättre dag. Det var den absolut lyckligaste dagen i hela mitt liv. Att få dela denna dag med så många nära & kära var underbart. Jag är så lycklig <3
 
Jag kände mig så vacker, Marcus var ursnygg & allting var verkligen perfekt! Pyttan (floristen) hade gjort blommorna finare än jag kunnat hoppas på. Klänningen satt perfekt. Tärnorna såg ut som älvor.
 
 Hade inte hunnit fatta under förberedelserna att jag faktiskt skulle gifta mig IDAG. Det kom som en våg i jungfrukammaren då jag hörde Kajsa repetera sången hon skulle sjunga under vigseln. Kände att jag var påväg att börja böla. När jag stod ensam bakom portarna kom nervositeten. Hjärtat slog volter i bröstet. Jag gick in i gången alldeles själv när portarna öppnades & orgeln spelade. Precis som jag ville. Marcus mötte mig vid altaret & vi höll handen under nästan hela ceremonin. Kajsa sjöng "when you belive" & "så vill stjärnorna", två låtar som betyder otroligt mycket för mig & min man. Det var så rörande & vackert att vi båda två var tårfyllda i ögonen.
 
Efter vigseln & gratulationerna blev det fotografering med vår fotograf. Fick se lite utav bilderna & jag tror de kommer vara helt underbara! Men de bilderna får vi vänta på en stund...
 
Myriam hade fixat restaurangen helt alldeles underbart fin. Allting under hela dagen följde temat "rosa". Nere på restaurangen serverades först välkomstdrink till lite mingel innan middagen. Fint dukat & god mat. Alla gäster verkade mätta & belåtna efter middagen. Det blev kycklingfilé, fläskfilé & oxfilé med tre olika såser & potatisklyftor. Efter det blev det ännu lite mingel & sedan skoleken. Myriam hade tagit fram en speciell låt hon tyckte jag & Marcus skulle dansa till utöver vår bröllopsdans. Så det gjorde vi! Låten var "I will Always love you". Sedan serverades tårta men gästerna verkade lite för mätta så bara hälften gick åt. Resten fick Myriam med personalen behålla. Det sista innan jag & Marcus for iväg var vår bröllopsdans; "En helt ny värld". Kan säga att det inte var det lättaste att dansa med släpet men det gick!
 
Sedan åkte vi hem & njöt på balkongen med druvor & mousserande. Duschade & fixade till mig till brudgumen inför kvällen. Myste i sovrummet innan vi båda slocknade av utmattning. Helt magiskt...!
 
Jag vill tacka mina tärnor som hjälpt mig denna dag, Hanna som bakade LCHF-tårtan, Pyttan som band alla buketter, Lindahls som gjorde bröllopstårtan, Fotografen som fotat hela dagen, Kajsa som sjöng så otroligt vackert & Myriam med Davidssons som gjort hela restaurangvistelsen så perfekt!
 
Tackar för alla presenter & naturligtvis er - alla våra gäster som ville vara med & fira våran lyckligaste dag!
 
Pussar & kramar!
 
(Ps. fler bröllopsbilder kommer när vi fått dem av fotografen, men här kommer några bilder som våra gäster tagit under dagen)
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: ella

Publicerad 2014-07-30 16:23:45

du strålade starkare än solen igår! hoppas du är nöjd med eran dag, ni var så himla fina och man verkligen inte förneka eran kärlek för varandra. tack för förtroendet av att få ha varit din brudtärna! <3 love you <3

Svar: Tack så mycket! Jag är mer än nöjd- det var en magisk dag <3
Sezzie

Postat av: Pyttan

Publicerad 2014-07-30 17:30:12

ni verkar ha haft en underbar dag! och så glad jag blir att du blev nöjd med blommorna :)

stiligt par! all lycka

Svar: Ja helt fantastisk! Jättenöjd med blommorna verkligen ❤️ Tack då mycket!
Sezzie

Postat av: Karin H

Publicerad 2014-07-30 21:05:01

Stort grattis. Fina ni var

Svar: Tack så mycket :)
Sezzie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sezzie

Hejsan! Stephanie heter jag & är 22 år & precis nygift. Gravid med vårt första barn nu efter sex års förhållande. Bor i Norrköping tillsammans med min man Marcus & vår chihuahua Chloé & våra katter Lynx, Onyx & Akilles. Jag är en träningsglad tjej som framför allt älskar att zumba! Sedan snart två år tillbaka äter jag dessutom LCHF. Dock är det lite svårt med både kost & träning nu när jag är gravid. Här i bloggen får ni läsa om min vardag, graviditeten, bröllopet, bebisförberedelser, inredning, djuren & mycket annat :) Hoppas ni får en trevlig läsning här på bloggen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela