fairydustfromlife.blogg.se

Ny bloggdator <3

Publicerad 2014-08-31 15:26:00 i Shopping,

Hej kära läsare <3

Vet att jag vart skitdålig på att uppdatera er här på bloggen men jag har ju haft semester :)
Har en del att ta ikapp men det få komma lite pö om pö när lusten faller på.

Var igår & köpte en ny dator till mig, fick passa på nu när man väl har råd. Min gamla dator (som bara ä typ 2 år...) har ju blivit helknäpp. Började för ett par månader sedan, den stängde av sig & sedan fick jag inte igång den. Nu kan det ta upp till en timme att starta datorn så man får ju inte ha bråttom! Bara en tidsfråga innan den totalkraschar...

Så nu har jag gått igenom en del av bilderna på gamla datorn, rensat lite. Måste köpa en hårddisk att föra över alla bilder som ska sparas på så inte bilderna försvinner...Det tar vi nog imorgon efter jobbet.

Hur som helst- nu har jag äntligen fått just en sån dator jag velat ha så länge- eller ja man kan säga en 2 i 1 dator- en hybrid. Jag kan använda den som dator eller platta. Helschysst! Liten, behändig & lätt att ta med. En riktig liten surf & bloggdator! :)
Nöjd! Nu kan jag skriva längre inlägg lite varstans- att blogga från mobilen är ju inte lika enkelt tyvärr.

Det enda "negativa" med datorn är att minnet är litet så jag kan ju inte ha en massa filmer på datorn. Men det gör inget, bara ha filmer i USB-minne & koppla till min lilla dator & titta på film :)

En liten Acer Aspire Switch 10 har jag skaffat mig. Kul att denna lilla pytt-dator har lika bra ljud som min stora bärbara ;)

Som sagt; nöjd! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sezzie

Hejsan! Stephanie heter jag & är 22 år & precis nygift. Gravid med vårt första barn nu efter sex års förhållande. Bor i Norrköping tillsammans med min man Marcus & vår chihuahua Chloé & våra katter Lynx, Onyx & Akilles. Jag är en träningsglad tjej som framför allt älskar att zumba! Sedan snart två år tillbaka äter jag dessutom LCHF. Dock är det lite svårt med både kost & träning nu när jag är gravid. Här i bloggen får ni läsa om min vardag, graviditeten, bröllopet, bebisförberedelser, inredning, djuren & mycket annat :) Hoppas ni får en trevlig läsning här på bloggen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela