fairydustfromlife.blogg.se

"Lilla bulan":s riktiga namn! :)

Publicerad 2014-10-08 16:27:40 i Bebis, Dagbok, Graviditeten,

Hej kära läsare!
 
Tänkte nu avslöja för er som är nyfikna vad "Lilla bulan" egentligen heter. Jag & Marcus började diskutera namn redan innan vi blivit gravida, ja faktiskt är vi planerade att vi ville bli föräldrar (vilket iofs var en månad innan vi började försöka & plussa direkt...) Hur som helst, vi skrev namnlista men gud så svårt det är att hitta ett passande namn. Marcus hade kunnat tänkt sig Emilia- men det namnet ger mig rysningar av avsmak från högstadie & gymnasietiden så det var helt uteslutet. Jag har en försmak till amerikanska namn såsom Samantha & Hailey... Vi tänkte länge på Hailey i början men det kändes ändå inte "rätt"... Så hitta jag ett namn jag älskade! Isolde! Men nej det gick inte för sig för min man. Han gilla det inte! I så fall som mellannamn om jag absolut ville ha det. Så lutade vi in på Isadora istället & vi båda gilla det men även här kändes det inte helt "perfekt"...tills dagen ett namn från ingenstans bara poppade upp i huvudet & både jag & Marcus klickade med det namnet direkt! Sedan dess har vi smygkallat "lilla bulan" för det namnet när vi pratat om & med magen, men bara när vi var ensamma. Vi visste ju inte ens om det verkligen var en tjej i magen ju! Så vi ville inget säga. Men hela tiden så kände vi att det var hon som var därinne... Nu är det nog ca tre månader sedan vi bestämde vårt namn på vår bebis. Ja, fast vi inte visste att det var en "hon" då, men de kändes ju liksom som att det var det. & nu har det ju visat sig att vi hade rätt!
 
Vår lilla prinsessa som ligger i magen & busar, vår "lilla bula" har ett namn, hon heter Ellie <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sezzie

Hejsan! Stephanie heter jag & är 22 år & precis nygift. Gravid med vårt första barn nu efter sex års förhållande. Bor i Norrköping tillsammans med min man Marcus & vår chihuahua Chloé & våra katter Lynx, Onyx & Akilles. Jag är en träningsglad tjej som framför allt älskar att zumba! Sedan snart två år tillbaka äter jag dessutom LCHF. Dock är det lite svårt med både kost & träning nu när jag är gravid. Här i bloggen får ni läsa om min vardag, graviditeten, bröllopet, bebisförberedelser, inredning, djuren & mycket annat :) Hoppas ni får en trevlig läsning här på bloggen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela