fairydustfromlife.blogg.se

Vecka 21 :)

Publicerad 2014-09-30 16:12:04 i Dagbok, Graviditeten,

Hej kära läsare, sorry att ingen uppdatering på veckan kommit förrän nu men bättre sent än aldrig?!
 
I lördags gick jag in i vecka 21. Det knatar på. Magen växer med stormsteg! Jag hinner liksom inte ens med själv nu, får en chock när jag går förbi spegeln. På så länge hände ingenting, & nu vänder det & det går snabbt! Även vikten börjar ticka på uppåt nu i alla fall. Det är ju bra, men även det börjar gå snabbt nu tycker jag så det är skrämmande! Idag stod vågen på 64,2 kg, alltså fortfarande -1,8 kg sedan jag plussade men på 1 & 1/2 vecka har jag gått upp 1,6 kg. Är det vanligt såhär i mitten av graviditeten? Jag vet ju inte men känns som det är snabbt upp?
 
För övrigt så verkar lilla "bulan" få lite rutiner i magen, på kvällarna & förmiddagarna brukar det vara mycket aktivitet i magen :)
 
Känner att en del träning börjar bli lite jobbigt så får känna efter från dag till dag vad jag orkar. Älskar att ut & promenera för tillfället, motionera lilla "bulan"! Då med sällskap & en chaithé ;)
 
Kan vara mycket aktiv ena stunden men snortrött i nästa stund. Har troligen fått foglossning med verkar det som tyvärr. Haft lite känningar redan tidigare men nu märks det om jag vart mycket aktiv, gått långpromenader eller tränat. Men även om jag bara legat så jag blivit stel. Ska prata med barnmorskan imorgon & se vad hon säger, men troligen är det så...hoppas att det inte blir värre utan kan vara "hanterbart".
 
Här är en (asful) bild på mig ifrån imorse i vecka 21 (20+3)
 
 

Kommentarer

Postat av: Kicki

Publicerad 2014-09-30 17:40:02

Du är absolut inte asful, tvärtom du vacker och gravid!! Du kommer att bli vackrare för varje dag som går <3

Svar: Åh tack så mycket, vad glad jag blir! :) <3
Sezzie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sezzie

Hejsan! Stephanie heter jag & är 22 år & precis nygift. Gravid med vårt första barn nu efter sex års förhållande. Bor i Norrköping tillsammans med min man Marcus & vår chihuahua Chloé & våra katter Lynx, Onyx & Akilles. Jag är en träningsglad tjej som framför allt älskar att zumba! Sedan snart två år tillbaka äter jag dessutom LCHF. Dock är det lite svårt med både kost & träning nu när jag är gravid. Här i bloggen får ni läsa om min vardag, graviditeten, bröllopet, bebisförberedelser, inredning, djuren & mycket annat :) Hoppas ni får en trevlig läsning här på bloggen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela