fairydustfromlife.blogg.se

RUL <3

Publicerad 2014-09-19 17:44:09 i Bebis, Dagbok, Graviditeten,

Fasen vad jag haft svårt att sova inatt. Eller ja, flera nätter denna veckan. Blir kissnödig en- två ggr/natt, katterna ska busa sådär kl 04 på morgonen & som att det inte vore nog så bråkar grannarna om nätterna så jag vaknar! De skriker & gapar & tjuter- helsjukt! Inatt kl två vaknade jag med ett ryck av detta & då fick jag ta mig fan nog! Ringde störningsjouren men då var det fel nummer så det strula ju bara! NU har jag lyckats få tag i rätt nummer till nästa gång i alla fall. Jag orkar inte mer alltså! Kommer inte klara bo kvar om det inte görs något åt saken!
 
Imorse vaknade jag kl 06. Kunde inte somna om. Var som ett barn på julafton typ, för kl 08 skulle vi på RUL & troligen få veta om det var en pojke eller flicka i magen. Men så blev inte fallet. Bebis ville inte ligga still utan busade, sprattlade & visa ingenting så i fick inget veta...lite besvikna då vi såg så mycket fram emot att få veta vilken individ som bor i magen... Men allt såg i alla fall mycket bra ut & bebis mår fint. Att jag känner så mycket rörelser som jag gör nu var inte lustigt sa hon som gjorde ultraljudet efter att sett att hur allt såg ut därinne.
 
Vad det gäller könet så kommer vi troligen boka en tid för privat könsultraljud då vi är nyfikna som fasen & annars inte kan köpa vad vi tänkt & då får strunta i att åka till Ullared förrän efter bebis kommit. Så troligen kommer vi boka tid för det, men surt då det är så dyrt. 800kr på Lovisakliniken! Någon som vet någon annan privatklinik i Norrköping/ Linköping/ Söderköping/ Valdemarsvik? Skulle vara tacksamt så vi kan kolla upp. Om det blir att kolla hos Lovisakliniken så får jag vänta minst en månad...bara det känns jobbigt!
 
Här kommer i alla fall en bild på vår fina prins eller prinsessa <3
 

Lite större än sist! :)
 
Blev sedan att åka till Maxi & fika, samt till stan för att käka på PAUS. Somna i bilen påväg till PAUS, så himla trött!
Sedan hem hämta ut paket & vad det var får ni se senare :)
 
Nu ska jag & Marcus vila litegrann framför masterchef innan det är dags för lägenhetssökande :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sezzie

Hejsan! Stephanie heter jag & är 22 år & precis nygift. Gravid med vårt första barn nu efter sex års förhållande. Bor i Norrköping tillsammans med min man Marcus & vår chihuahua Chloé & våra katter Lynx, Onyx & Akilles. Jag är en träningsglad tjej som framför allt älskar att zumba! Sedan snart två år tillbaka äter jag dessutom LCHF. Dock är det lite svårt med både kost & träning nu när jag är gravid. Här i bloggen får ni läsa om min vardag, graviditeten, bröllopet, bebisförberedelser, inredning, djuren & mycket annat :) Hoppas ni får en trevlig läsning här på bloggen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela