fairydustfromlife.blogg.se

Grubblar så jag blir förbannad

Publicerad 2014-09-22 01:19:02 i Bebis, Dagbok, Graviditeten, Tankar,

Ligger i sängen & kan verkligen inte sova. Ligger & funderar över helgen, över en del struntsaker som irriterar mig, funderar över vad vissa är löjliga, uppmäksamhetsberoende & tro sig ha speciella rättigheter. Låt mig bara säga en sak; Jag är så jäkla trött på hur vissa människor beter sig!
 
Första grejen, jag är trött på att det alltid är jag som ska höra av mig, vill man umgås kan man faktiskt slå en pling eller skicka ett sms. Jag vill inte alltid behöva vara den som tjatar!
 
En annan grej som stör mig är detta med bebis, det är MITT & MARCUS barn- INGEN annans. VI bestämmer vad som gäller vad det gäller vårt lilla knyte. Vi kommer tillsammans överens om vad vi vill att vårt barn ska ha för kläder, färger, inredning, uppfostran, traditioner, mat med mera. Det är jag & Marcus som väntar barn- det är ingen annan som ska lägga sig i! Om vi så bara vill att ALLT ska vara vitt så är det inte upp till någon annan än oss! Om folk har problem med våra val så är det deras problem, det är väl inget att bli sur & upprörd över?
 
Ja min kära man är lite för snäll för sitt eget bästa ibland. Säger inte ifrån när han inte håller med eller säger vad han tycker. Konflikter skjuts åt sidan. Det i sin tur gör det svårt för mig som blir "elak" om jag säger något, även om jag & min man diskuterat frågan & tycker samma sak. Det gör att jag försöker säga saker på ett snällare vis, eller kanske förhandla lite för jag gillar inte att bli utpekad som den "elaka" som hela tiden bestämmer, när inte så är fallet. Nej jag bestämmer inte allt här hemma- här diskuterar vi & bestämmer slutligen tillsammans!
 
En till grej är åsikterna om vad vi väljer att lägga pengar på- det är helt upp till oss! Vill vi åka till en pivatklinik & kolla kön för 1000kr så gör vi det! För då prioriterar vi det över något som för oss är mindre viktigt.
 
Sen sådana patetiska småsaker att sura över känns väldigt barnsligt... jag vet inte vad jag ska säga om det... 
 
Sen blir jag så jäkla arg att det heter att man inte tackar tillräckligt när man bjuder på finmiddag på en dyr restaurang- men nog måste man klaga & då undrar jag vad mer man begär? För tack har vi sagt flera gånger...! Blev rent ut sagt chockad när jag hörde det!
 
Ursäkta detta inlägg, nämner inga namn. Men jag var TVUNGEN att få skriva av mig mina känslor för jag blir så förbannad över att höra sånt här & dessutom bakvägen! Någonstans måste jag få avreagera mig & det gör jag här på bloggen. Känner att jag kanske skulle behövt ett möte med psykologen nu för att prata av mig, men det går ju tyvärr inte. Tycker att mycket har blivit så sjukt jobbigt sen jag blev gravid. Så mycket åsikter & krav känns det som ibland & det är inte alls kul. Jag vill gärna bara njuta av graviditeten så mycket jag kan & se positivt på framtiden när bebis kommer, inte behöva känna press...
 
Jaja, nu har jag skrivit nog om mina känslor. Hoppas jag kan slappna av & sova nu efter en stunds skrivande...terapi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sezzie

Hejsan! Stephanie heter jag & är 22 år & precis nygift. Gravid med vårt första barn nu efter sex års förhållande. Bor i Norrköping tillsammans med min man Marcus & vår chihuahua Chloé & våra katter Lynx, Onyx & Akilles. Jag är en träningsglad tjej som framför allt älskar att zumba! Sedan snart två år tillbaka äter jag dessutom LCHF. Dock är det lite svårt med både kost & träning nu när jag är gravid. Här i bloggen får ni läsa om min vardag, graviditeten, bröllopet, bebisförberedelser, inredning, djuren & mycket annat :) Hoppas ni får en trevlig läsning här på bloggen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela