fairydustfromlife.blogg.se

Frisörbesök

Publicerad 2014-09-30 16:54:57 i Dagbok, Shopping, Skönhet,

Passar på att skriva ett inlägg till när jag ändå är igång ;)
 
Igår var det dags att gå till frissan, mitt hår såg rent ut sagt förjävligt ut efter Turkietresan! Vet inte om saltvattnet torkat ut håret så dant att det blev trasigt för det vart som svinto i topparna!
 
Min frisör Juliette fick ta bort så mycket hon tyckte var passande & det blev en bra bit! Men det var skönt. Lite torrt & slitet finns kvar då håret var så skadat, men vi ska ta lite i taget. Jag blev lite orolig att jag inte skulle trivas i nya håret eftersom jag inte hade en aning om hur jag skulle klippas- men det var ju välbehövligt! Men jag trivs! Älskar frisyren & tycker den passar mig bra :)
 
Jag fick färgningsförbud av frissan med, i alla fall i topparna om jag ville få det riktigt fint. Fan tänkte jag först, men frågade hur det var med färgbomb då, det fick jag använda hur mycket som helst så då kan jag bevara färgen! Yes! Gick till hårvårdsbaren & fick hjälp att hitta perfekta bomben; autumn red från Palett.
 

Denna skulle alltså delvis ta utväxt & dessutom kunna bygga upp färgen som jag redan har om jag använde den ett par ggr nu i början & sedan en gång / vecka. Priset var ordinarie 249 kr men de hade kampanj nu; 199 kr så det var ju passande. Tyckte det blev bra resultat redan efter första användningen även om jag behöver bygga upp färgen mer.
 
Efter klippning, Före hårbomben:
 
 
Jävla bildjävel som inte vill hamna åt rätt håll?! Går tyvärr inte ändra... :(
 
Efter klippning & färgbomb;
 
 
Mycket lustig att bilderna hamnar såhär... undrar vad som är fel?! Hoppas ni ser ändå...får se om jag kan fixa senare...
Men hur som helst tyckte jag färgen blev fylligare med hårbomben!
 

Nöjd med frillan! :)
 
Har dessutom beställt hem ett basicpaket med Wen HairCare! Har läst att många tycker det är bra så nu ska vi testa om det även är bäst för mig! Spännande!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sezzie

Hejsan! Stephanie heter jag & är 22 år & precis nygift. Gravid med vårt första barn nu efter sex års förhållande. Bor i Norrköping tillsammans med min man Marcus & vår chihuahua Chloé & våra katter Lynx, Onyx & Akilles. Jag är en träningsglad tjej som framför allt älskar att zumba! Sedan snart två år tillbaka äter jag dessutom LCHF. Dock är det lite svårt med både kost & träning nu när jag är gravid. Här i bloggen får ni läsa om min vardag, graviditeten, bröllopet, bebisförberedelser, inredning, djuren & mycket annat :) Hoppas ni får en trevlig läsning här på bloggen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela