fairydustfromlife.blogg.se

Från en bra dag till en dålig

Publicerad 2014-09-12 17:54:13 i Dagbok, Graviditeten,

Tänk vad snabbt humöret kan vända.
Från att mått toppen & verkligen vart lad över att det är helg snart- fredag! Till att bli så himla ledsen & besviken... Dagen började bra med en tur på stan med Elin- & sedan fika. Men när vi satt & fika får jag ett samtal. Det samtal jag väntat sedan onsdags. Jag fick i onsdags en känsla angående samtalet & idag fick jag min känsla bekräftad. Jag blir inte kvar på jobbet. Tjoff så hade jag inget jobb! Jag blev rätt paff. Jag var säker på att båda vi nya anställda skulle vara kvar eftersom två slutat på arbetsplatsen. Vi skulle jobba lite under sommaren & sedan få mer tider i höst. Dela på tiderna. Sist fick jag höra att schemat var tvunget att fixas & å inför hösten, så jag skulle få ett samtal när det var klart. Idag fick jag ett samtal att nu hade de testat oss båda under sommaren & valde att gå vidare med den andra tjejen då hon hade mer erfarenhet & ar mer "framåt". Jag tycker jag haft bra kundkontakt, frågat mycket för att lära mig & tagit kunderna nästan jämt. Sen har jag inte haft så mycket timmar att hinna lära mig allt på, det tar ju lite tid. Kan inte låta bli att känna att de valde att "släppa" mig nu av en helt annan orsak, nämligen att jag blivit gravid. Känns hemskt orättvist & förjäkligt just nu. Jag är bara så himla chockad & ledsen. Speciellt när jag sa upp mig från Mc Donald's för jag fick detta jobbet som jag valde fast det var färre timmar- eftersom jag ville just detta...Men men...får väl bli som det bli med allt & satsa på att plugga efter mammaledigheten då... För chansen är ju inte så stor att jag får anställning nu när magen börjar synas direkt...
 
Nä nu ska jag trösta mig med en liten påse godis (?!) & ett avsnitt masterchef...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sezzie

Hejsan! Stephanie heter jag & är 22 år & precis nygift. Gravid med vårt första barn nu efter sex års förhållande. Bor i Norrköping tillsammans med min man Marcus & vår chihuahua Chloé & våra katter Lynx, Onyx & Akilles. Jag är en träningsglad tjej som framför allt älskar att zumba! Sedan snart två år tillbaka äter jag dessutom LCHF. Dock är det lite svårt med både kost & träning nu när jag är gravid. Här i bloggen får ni läsa om min vardag, graviditeten, bröllopet, bebisförberedelser, inredning, djuren & mycket annat :) Hoppas ni får en trevlig läsning här på bloggen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela